Περιορίστε τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου, ακολουθώντας τη συστηματική κατανάλωση ορισμένων τροφών που αποδεδειγμένα προστατεύουν το δέρμα και επιπλέον, το προετοιμάζουν για ένα υγιεινό και ομοιόμορφο μαύρισμα.

Όλο και περισσότερες έρευνες διεθνώς, αποδεικνύουν πως μια διατροφή που είναι πλούσια σε λαχανικά, φρούτα και ελαιόλαδο, θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι στις βλαβερές ακτίνες του ηλίου. Όμως οι σχετικές ανακαλύψεις, δεν σταματούν εδώ.
Οι ερευνητές, έχουν εντοπίσει πρόσφατα σε ορισμένα τρόφιμα, ξεχωριστές φυτoχημικές ουσίες, που εκτός από «ασπίδα» κατά της ηλιακής ακτινοβολίας, ευνοούν και το μαύρισμα.
Ο λόγος που γίνεται αυτό, είναι γιατί οι συγκεκριμένες ουσίες (όπως π.χ η Β- καροτίνη) διεγείρουν στον οργανισμό την παραγωγή μελανίνης. Πρόκειται για τη χρωστική ουσία που ενεργοποιείται κάτω από την επιδερμίδα με την επίδραση του ήλιου και έχει την ιδιότητα να σκουραίνει και ταυτόχρονα να προστατεύει το δέρμα.

Οι τροφές που πρωταγωνιστούν:
Οι τροφές που αποδεδειγμένα ευνοούν το μαύρισμα και ταυτόχρονα έχουν για το δέρμα προστατευτικό ρόλο, είναι:
Η ντομάτα
Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, ωμή η μαγειρεμένη, χάρη στo λυκοπένιο (ουσία που χαρίζει στη ντομάτα το κόκκινο χρώμα της) προστατεύει το δέρμα από αλλοιώσεις και επιπλέον έχει αντιγηραντική δράση. Πρόσφατες μελέτες από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, έχουν αποδείξει επίσης, ότι η προστασία του λυκοπένιου, αυξάνεται όταν συνδυάζεται με ελαιόλαδο.
Τα καρότα
Εκτός από τα άλλα πολύτιμα μέταλλα και τις βιταμίνες τους, περιέχουν σε μεγάλη ποσότητα βήτα-καροτίνη , που φημίζεται για την ευεργετική δράση της σε δερματικά προβλήματα , αλλά και την προστατευτική της ιδιότητα, κατά της ηλιακής ακτινοβολίας. Επιπλέον, είναι η βιταμίνη που συμβάλει στην υγιή «συντήρηση» των κυττάρων του δέρματος, αλλά και στην προστασία του από καρκινικές, δερματικές αλλοιώσεις.
Όπως επισημαίνει πρόσφατη δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό «Τhe Lancet», δυο-τρία καρότα την ημέρα, ψιλοκομμένα ή τριμμένα στον τρίφτη με λάδι και λεμόνι, είναι ότι καλύτερο μπορείτε να κάνετε για την υγεία της επιδερμίδα σας.
Τα ροδάκινα και τα βερίκοκα
Είναι δυο φρούτα που εκτός από νόστιμα, προστατεύουν αποτελεσματικά την επιδερμίδα από την ηλιακή ακτινοβολία. Πλούσια σε βήτα -καροτίνη, αλλά και σε φλαβονοειδή ( αντιοξειδωτικά ,που επίσης ευνοούν το μαύρισμα), τα ροδάκινα με κίτρινο χρώμα είναι λιγότερο γευστικά από τα άσπρα, αλλά πιο αποτελεσματικά στην προστασία του δέρματος.
Όσον αφορά τα βερίκοκα, οι ερευνητές έχουν εντοπίσει σε αυτά, τουλάχιστον 600 διαφορετικά καροτινοειδή μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η βήτα-καροτίνη και το λυκοπένιο. Ο συνδυασμός αυτών των θεραπευτικών ουσιών, κάνει το βερίκοκο ένα μοναδικό σύμμαχο στη μάχη κατά του δερματικού καρκίνου, ενώ συνεισφέρουν τα μέγιστα, στην ικανότητα λειτουργίας των κυττάρων.
Το τσάι
Οι αντιοξειδωτικές ουσίες του τσαγιού (πολυφαινόλες), συμβάλουν στη διατήρηση της ελαστικότητας του δέρματος και επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στο πράσινο τσάι, προστατεύουν την επιδερμίδα από τις επικίνδυνες ακτίνες του ηλίου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι τόσα πολλά καλλυντικά, έχουν συμπεριλάβει το τσάι στη σύνθεσή τους.
Το ελαιόλαδο
Βρίσκεται όπως πάντα, στην πρώτη γραμμή και για την προστασία που παρέχει στον οργανισμό κατά της ηλιακής ακτινοβολίας, κυρίως, επειδή είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε. Η σημαντική αυτή βιταμίνη, (όπως και άλλες ουσίες γνωστές ως αντιοξειδωτικά, που υπάρχουν στο ελαιόλαδο), καθυστερούν τη γήρανση της επιδερμίδας και ακόμα, συμβάλλουν στην πρόληψη δερματικών καρκίνων .
Το πεπόνι
Oι ποικιλίες με την κίτρινη σάρκα (όπως τα αργείτικα πεπόνια), είναι πολύ ισχυρό όπλο για την καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε βήτα- καροτίνη και βιταμίνη C. Έτσι, εμποδίζεται η διαδικασία της γήρανσης του δέρματος, αλλά και η δημιουργία ηλιακών εγκαυμάτων.
Οι πιπεριές και τα ακτινίδια
Αποτελούν σημαντικότατη πηγή της βιταμίνης C και έχουν την ικανότητα να καταπολεμούν τις βλαπτικές ιδιότητες των ελευθέρων ριζών και να αναδομούν το κολλαγόνο του δέρματος.
Τα ψάρια
Παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας και της ομορφιάς του δέρματος, αφού είναι πλούσια σε πρωτείνες, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ωμέγα-3), ιώδιο, κάλιο και ψευδάργυρο ( που βοηθάει στην επούλωση των ηλιακών εγκαυμάτων). Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός το σκουμπρί και οι σαρδέλες, είναι επιπλέον και καλές πηγές βιταμίνης Α και D. Η διατροφή σας λοιπόν πρέπει να περιλαμβάνει απαραιτήτως 200-300 γραμμάρια ψάρια την εβδομάδα.

Οι βιταμίνες του δέρματος:
Βιταμίνη C
Για να προλάβετε τα ηλιακά εγκαύματα στην παραλία, μαζί με την αντιηλιακή προστασία , αυξήστε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο τη βιταμίνη C (βρίσκεται άφθονη σε φρούτα και λαχανικά), ώστε να παίρνετε επαρκείς δόσεις.
Αμέτρητες έρευνες έχουν δείξει ότι η βιταμίνη C, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύοντας το δέρμα από τους ερεθισμούς και τις μολύνσεις. Επιπλέον, έχει και θεραπευτική δράση, αφού σε περίπτωση εγκαυμάτων, συμβάλει στη διέγερση του σχηματισμού κολλαγόνου στο δέρμα, επιταχύνοντας την επούλωση και αποκατάσταση των καμένων ιστών.
Βιταμίνη Ε
Είναι επίσης σημαντική για την προστασία του δέρματος. Ειδικότερα, διαδραματίζει ρόλο επανορθωτικό και αναγεννητικό της κυτταρικής μεμβράνης και αναχαιτίζει την βλαπτική δράση των ελευθέρων ριζών.
Βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα λαχανικά με σκουροπράσινα φύλλα, στον κρόκο του αυγού, στα φιστίκια, στα αμύγδαλα, στο ελαιόλαδο κ.α
Βήτα-καροτίνη
Yπάρχει στα λαχανικά με χρώμα πορτοκαλί- κίτρινο-κόκκινο και έχει την ικανότητα να διεγείρει την παραγωγή μελανίνης και επομένως να επιταχύνει τη διαδικασία του μαυρίσματος. Ακόμα, προλαμβάνει τους ερεθισμούς και τις πανάδες του δέρματος.
Σελήνιο
Είναι το μέταλλο που βοηθάει στην πρόληψη των βλαβών που προκαλούνται από την ηλιακή ακτινοβολία και στην καταπολέμηση των βλαβών που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Στην πράξη, καθυστερεί τη γήρανση του δέρματος. Βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα ψάρια και στα δημητριακά.
Και 3 σούπερ ουσίες:
Λυκοπένιο
Όπως η βήτα-καροτίνη, ανήκει στην ομάδα των καροτινοειδών (φυσικές ουσίες που δίνουν ένα χαρακτηριστικό κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο χρώμα στα λαχανικά). Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Η πλουσιότερη πηγή λυκοπένιου είναι η ντομάτα, αλλά και το καρπούζι, το ροζ γκρέιπ -φρούτ και τα βερίκοκα.
Λουτεϊνη
Και αυτή η ουσία ανήκει στην ομάδα των καροτινοειδών και βρίσκεται κυρίως στα λαχανικά με πράσινα φύλλα όπως το μπρόκολο το σπανάκι και το λάχανο. Προστατεύει από τις βλάβες που προκαλεί η ηλιακή ακτινοβολία όχι μόνο το δέρμα αλλά και τα μάτια (αμφιβληστροειδή χιτώνα).
Πολυφαινόλες
Πρόκειται για ουσίες που έχουν την ιδιότητα να ανατρέπουν την διαδικασία της οξείδωσης. Επομένως, παρεμποδίζουν τον εκφυλισμό των κυττάρων και σταθεροποιούν το κολλαγόνο (πρωτεϊνη που διατηρεί την ελαστικότητα του δέρματος). Βρίσκονται στις φράουλες, στα βατόμουρα, στους σπόρους του σταφυλιού, κλπ.
Προσοχή!  Το ότι θα αυξήσετε στο διαιτολόγιό σας τις τροφές που επιταχύνουν το μαύρισμα και προστατεύουν κατά κάποιον τρόπο από την ηλιακή ακτινοβολία, δεν σημαίνει βέβαια σε καμία περίπτωση ότι θα καταργήσετε το αντηλιακό σας, που πρέπει επίσης να είναι πολύτιμος σύμμαχος κατά του ήλιου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here