ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Δ/ΝΤΗ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΤΟΥ 1ου & 7ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΔΕΣΣΑΣ

Μετά την εισήγησή μας και την τροποποίηση αυτής επί της συγχώνευσης των δύο Δημοτικών Σχολείων της πόλης της Έδεσσας –του 1ου & του 7ου- αισθανόμαστε την υποχρέωση προς τους πολίτες να γνωστοποιήσουμε τις πτυχές του ζητήματος:

Η αρχική πρότασή μας, ήταν η συγχώνευση του 1ου με το 7ο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας. Η εισήγηση αυτή προς το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έγινε από εμάς α) λόγω του εξαιρετικά χαμηλού αριθμού μαθητών των δύο Σχολείων (τα δύο Δημοτικά Σχολεία, μετά βίας συγκεντρώνουν αθροιστικά τον -σύμφωνα με τον Νόμο- απαιτούμενο αριθμό μαθητών για τη λειτουργία ενός εξαθέσιου σχολείου), β) λόγω της δυσμενούς προοπτικής για περαιτέρω μείωση των μαθητών στα επόμενα χρόνια και γ) για Παιδαγωγικούς λόγους καθώς ο Ρόλος του σύγχρονου Σχολείου είναι πρωτίστως και κυρίως κοινωνικοποιητικός. Η κοινωνικοποίηση των παιδιών συντελείται μέσα από τη συναναστροφή τους με τα άλλα παιδιά τόσο εντός της σχολικής τάξης, όσο και εκτός αυτής. Όμως, για ποια κοινωνικοποίηση να μιλήσουμε όταν, σε κεντρικά σχολεία της πόλης της Έδεσσας έχουμε τάξεις με 8 ή ακόμη χειρότερα με 4 μαθητές; Πώς να επιτευχθεί η λεγόμενη «ομαδοσυνεργατική διδασκαλία» όταν δεν υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών ώστε να δημιουργηθούν ομάδες εντός της σχολικής τάξης για να υλοποιηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα βιωματικής μάθησης που απαιτούν ομαδοσυνεργατικές στρατηγικές; Η «Κοινωνική Μάθηση» αποτελεί σήμερα την κυριότερη ανοιχτή γνωστική διαδικασία στο σύγχρονο Σχολείο και είναι εξαιρετικά λυπηρό, τα παιδιά σε ένα σχολείο πόλης εξαιτίας του τόσο μικρού αριθμού μαθητών, να αποστερούνται σημαντικά από αυτή τη γνωστική διαδικασία.

Συνεπώς, η Δ/νση Π.Ε. Πέλλας κινήθηκε αποκλειστικά με γνώμονα το συμφέρον των μικρών μαθητών και του τόπου, ώστε να συσταθεί ένα νέο, σύγχρονο, υγιές και βιώσιμο με προοπτική δεκαετίας 6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο.

Στα υπομνήματα διαμαρτυρίας που υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία μας, διαβάσαμε τον ισχυρισμό ότι στο νέο συγχωνευμένο σχολείο που σχεδιάστηκε να λειτουργήσει στον χώρο του 7ου Δ.Σ., δεν θα υπάρχει ή δεν θα μπορεί να λειτουργήσει Τμήμα Ένταξης. Μα ούτως ή άλλως, στα δύο σχολεία μέχρι σήμερα δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης, ενώ στο πλαίσιο της συμπερίληψης και της αποδοχής της διαφορετικότητας, τα Τμήματα Ένταξης είναι ένας θεσμός υπό κατάργηση σε όλες τις σύγχρονες χώρες.

Ακόμη, ο ισχυρισμός ότι πρέπει να γίνει ανακατανομή των ορίων των σχολικών μονάδων της πόλης της Έδεσσας ώστε με αυτό τον τρόπο να ενισχυθούν με μαθητές από άλλα οικοδομικά τετράγωνα τα -προς συγχώνευση σχολεία- ώστε τελικά να μη γίνει η συγχώνευση, είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητας ή ακόμη και επικίνδυνος, καθώς, με αυτή την ανακατανομή θα αποδυναμωθούν υγιείς σχολικές μονάδες οι

οποίες στο κοντινό μέλλον ίσως υποχρεωθούν και αυτές σε υποβιβασμό ή/και συγχώνευση.

Επίσης, ο ισχυρισμός ότι η Δ/νση Π.Ε. Πέλλας ευθύνεται για τη χρόνια μη αξιοποίηση βοηθητικού χώρου του 1ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας είναι επίσης αναληθής καθώς τα κτίρια δεν ανήκουν στη Δ/νση Π.Ε. Πέλλας η οποία είναι Διεύθυνση Προσωπικού και δεν έχει ιδιοκτησία ή αρμοδιότητα συντήρησης των κτιριακών υποδομών.

Τέλος, στον ισχυρισμό της ιστορικότητας του 1ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας, η απάντηση είναι ναι, το κτίριο έχει ιστορία, όμως οι μαθητές είναι «η Ψυχή» του Σχολείου και, χωρίς αυτή την κινητήρια δύναμη, νομοτελειακά δεν υφίσταται Σχολείο.

Έτσι, παρά το γεγονός ότι για το καλό των μαθητών μας και του τόπου είναι απολύτως αναγκαία η συγχώνευση των δύο σχολικών μονάδων, κατόπιν δεύτερης σκέψης, τροποποιήσαμε προσωρινά την αρχική μας εισήγηση, θέλοντας να υπάρξει μια ακόμη χρονική παράταση, ώστε το αμέσως επόμενο διάστημα και ενόψει της περιόδου των νέων εγγραφών σχ. έτους 2024-25 στην Α΄ Δημοτικού, να γίνουν προσπάθειες από όλους προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας των δύο σχολείων.

ΥΣ.:

-Η Δ/νση Π.Ε. Πέλλας, με πολλές και επίπονες προσπάθειες αλλά και συνεργασίες, πέτυχε -μετά από πολλά χρόνια αναστολής- την επαναλειτουργία του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αριδαίας, του Δημοτικού Σχολείου Θηριόπετρας και του Δημοτικού Σχολείου Γυψοχωρίου.

-Η Δ/νση Π.Ε. Πέλλας είναι από τις Δ/νσεις ανά την Ελλάδα που τρέχει το πρόγραμμα της Κολύμβησης για τους μικρούς μαθητές και αναζητά τρόπους ώστε παρά τη χιλιομετρική απόσταση, να εισαχθούν στο πρόγραμμα και τα σχολεία της πόλης της Αριδαίας.

-Η Δ/νση Π.Ε. Πέλλας είναι πάντα δίπλα στους πολίτες και στο εκπαιδευτικό προσωπικό λαμβάνοντας γενναίες αποφάσεις με γνώμονα το καλό του τόπου και το δημόσιο συμφέρον.

Ο Δ/ντής Π.Ε. Πέλλας

Σάββας Ταϊλαχίδης