Διονύσης Σταμενίτης: «Ο σχεδιασμός κατασκευής για τον οδικό άξονα παραμένει ανεπηρέαστος».

Δήλωση Διονύση Σταμενίτη για τον οδικό άξονα «Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα».

«Η κατασκευή του νέου δρόμου Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πιο αναγκαία έργα για το Νομό Πέλλας. Αυτήν την αξία και την αναγκαιότητα πρόταξαν από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σταθερή στο δόγμα της συνέπειας μεταξύ λόγων και έργων, από την πρώτη στιγμή προχωρήσε στις απαραίτητες ενέργειες. Υπενθυμίζω:
1. Το έργο χαρακτηρίστηκε εθνικής σημασίας και εντάχθηκε στον κατάλογο των έργων, για τα οποία θα ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7Α του Κώδικα Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (ΦΕΚ Δ’/215/01.05.2020). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δίνεται η δυνατότητα να ολοκληρωθεί τάχιστα η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και επομένως να υπάρχει δυνατότητα δημοπράτησης, χωρίς τις γνωστές καθυστερήσεις χρόνων.
2. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην υπογραφή των 3 συμβάσεων (κόστους 139.000 έκαστη) με την ανάδοχη εταιρεία εκπόνησης της μελέτης, για το οδικό τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα». Τα χρήματα για το σκοπό αυτό είχαν δεσμευθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2014, όμως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να τα αφήσει να στέκονται παρά να προχωρήσει στη συμβασιοποίηση των μελετών, οι οποίες θα μπορούσαν να είναι ολοκληρωμένες ήδη από το 2017.
3. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προχώρησε στη σύνταξη μελέτης κόστους – οφέλους, η οποία μετά το 2015 είναι απαραίτητη προϋπόθεση, για να χρηματοδοτηθεί έργο οδοποιίας από ευρωπαϊκά προγράμματα.
4. Το Υπουργείο Υποδομών ενέταξε το έργο στην πρόταση της κυβέρνησης των έργων χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σε κάθε περίπτωση όπως έχει τονιστεί από όλες τις πλευρές, στο ενδεχόμενο μη εξεύρεσης ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών πόρων η βούληση της σημερινής κυβέρνησης, του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το έργο να χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους είτε μέσα από σχήματα ΣΔΙΤ είτε με τη συνήθη μέχρι σήμερα διαδικασία με εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Αυτά έχουν γίνει από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι σήμερα και είναι συγκεκριμένα.
Η διαφαινόμενη εξαίρεση του δρόμου από το Ταμείο Ανάκαμψης, στο οποίο όπως όλα δείχνουν θα ενταχθούν μόνο δύο έργα οδικού χαρακτήρα (Ε65 και ΒΟΑΚ), και πιθανόν και από το ΕΣΠΑ, δε μεταβάλει τις προθέσεις και δεν αλλάζει το σχεδιασμό. Ήταν γνωστό ότι οι πιθανότητες ένταξης δεν ήταν με το μέρος μας, καθώς η διατομή
του δρόμου, δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, απαιτεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο ανά ημέρα, που όμως ο δρόμος δεν το έχει. Ωστόσο, η κυβέρνηση όφειλε να κάνει κάθε προσπάθεια και να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια, προκειμένου να εξασφαλιστούν ευρωπαϊκοί πόροι.
Η εξέλιξη αυτή δεν μας απογοητεύει, αλλά μας οδηγεί στον κύριο σχεδιασμό μας, ο οποίος, όπως έχει τονιστεί και αναφέρω και παραπάνω, είναι η επιλογή άλλου χρηματοδοτικού εργαλείου, για το οποίο θα υπάρξουν ανακοινώσεις σύντομα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Είναι γεγονός ότι οι χειρισμοί των προηγούμενων ετών κόστισαν ακριβά και ίσως έχουν κάνει τους πολίτες της Πέλλας αρκετά επιφυλακτικούς. Για αυτό κάθε συζήτηση που ανοίγει στο δημόσιο διάλογο για το εν λόγω θέμα είναι πολύ χρήσιμη, προκειμένου να υπάρχει ενημέρωση για τα πεπραγμένα αλλά και για τα επόμενα βήματα.
Σε κάθε περίπτωση όμως, σήμερα είναι καθήκον μας να διορθώσουμε τα λάθη που έγιναν και να μην μεμψιμοιρούμε για το παρελθόν, για το οποίο άλλοι είναι αυτοί που πρέπει να βρουν το θάρρος να λογοδοτήσουν και να εξηγήσουν στους συμπολίτες μας τι έκαναν οι ίδιοι για να πάει το έργο έστω ένα βήμα μπροστά.
Προσωπικά ήμουν, είμαι και θα είμαι εδώ για να υπηρετώ το μέλλον και την πρόοδο του τόπου μας. Οι πολίτες της Πέλλας δεν πρέπει να ανησυχούν, ο σχεδιασμός για την κατασκευή του δρόμου ‘Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα’ παραμένει ανεπηρέαστος».